søndag den 4. maj 2014

Rabarbersæsonen er i gang


Så fik jeg endelig skudt rabarbersæsonen i gang. - Jeg har i dag fået et stort bundt rabarber fra mine forældres have og jeg har derfor lavet rabarberkompot, som skal bruges som topping til min morgenmad.


Rabarberkompot

INGREDIENSER
- Omkring 10 rabarberstilke
- 2 æbler 
- Kornene af en vaniljestang

Rabarberstilkene skylles, enden skæres af og de skæres i skiver. Æblet skæres i små tern. Anbring alle ingredienserne i en lille gryde, og bring det langsomt i kog sammen med en smule vand. Lad det simre ved svag varme i ca. 10 min., og rør jævnligt i det.

Rabarberkompotten kan spises som den er eller med lidt mælk på. Den kan også bruges som topping til dit morgenmåltid, ovenpå en neutral yoghurt eller havregryn med mælk. Sidst men ikke mindst kan den spises som dessert med lidt flødeskum og makroner.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...