lørdag den 20. april 2013

REgrow din bladselleri #1

Foråret er langt om længe ankommet og jeg er derfor i fuld gang med at gøre min vindueskarm en lille smule grønnere. I forsøget på at gøre det nemt, simpelt og sjovt at gro mine egne fødevarer, hjemme i min lejlighed, har jeg idag eksperimenteret lidt med re-grow af bladselleri!

Re-grow er at lade “rodbunden” af f.eks. bladselleri, forårsløg eller porrer gro videre i pottemuld, i stedet for at smide dem ud.

Næste gang du køber bladselleri, så gem bunden og læg den på en tallerken med vand i og sæt den i din vindueskarm. Derefter skulle den meget gerne skyde nye spiselige stilke op i løbet af ganske kort tid og efter 10-14 dage er den klar til at blive plantet over i en potte med jord.

RE-GROW BLADSELLERI STEP 1

1. Skær bunden af din bladselleri.

2. Bunden af bladselleri.

3. Sæt bunden af en bladselleri på en tallerken med vand.

Jeg glæder mig til at følge udviklingen og vender tilbage med løbende opdateringer om min bladselleri-bunds vækst :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...