fredag den 12. september 2014

Æblesæson



De danske æbler er nu klar til, at blive brugt til alverdens lækre sager eller bare til at blive spist og nydt lige som de er. 

Jeg har derfor kigget mit blogarkiv igennem og fundet et par opskrifter, som jeg med garanti skal lave igen i år. Blandt andet denne hollandske æbletærte, som altid er et sikkert hit. Du kan finde opskriften HER.


Denne æbletærte er super nem at lave og så smager den skønt med lidt creme fraiche til. Find opskriften HER.



I løbet af efteråret bliver min juicemaskine flittigt brugt til at lave æblejuice. Oftest får jeg flere poser ad gangen fyldt med æbler fra mine forældres have og jeg juicer derfor lidt ekstra til fryseren. Læs mere HER.


Her er endnu et bud på en lækker æblekage til en regnfuld efterårsdag. Opskriften finder du HER


Æblemos er genialt om morgenen på toppen af yoghurt eller havregryn. Det skal jeg helt sikkert lave igen i år. Læs mere HER.


Jeg har netop fået en pose æbler fra mine svigerforældres have, så nu skal æblesæsonen for alvor skydes igang herhjemme. 

// God fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...